Jak pandemia zmienia nasze wnętrza?
Home » porady DENTRO » Jak pandemia zmienia nasze wnętrza?

Pandemia jest już nami od ponad roku. Przez ten czas zmieniło się nasze życie i świat wokół nas. Zmieniło się również nasze podejście do wnętrz i zakupów przez Internet. Wiele domów i mieszkań przez ostatni rok przeszło gruntowne metamorfozy. Dlaczego Polacy w czasie pandemii na potęgę remontują i meblują swoje wnętrza?

Boom na remonty

Gdy wiosną 2020 roku rząd wprowadzał pierwszy lockdown, przed sklepami ustawiały się wielkie kolejki. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że kolejki ustawiały się też przed sklepami z artykułami budowlanymi i wyposażenia wnętrz. Przymusowe zamkniecie w domach Polki i Polacy postanowili wykorzystać na odświeżenie swoich mieszkań. To wtedy wzrosło zainteresowanie tym, jak mieszkamy, które do tej pory utrzymuje się na wysokim poziomie. Więcej czasu spędzamy we własnych czterech ścianach, więc nic w tym dziwnego, że chcemy, aby było w nich jak najprzyjemniej. Brak dostępności dotychczasowych rozrywek, ograniczenia w podróżowaniu, zwłaszcza zagranicznym, sprawiają, że zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznaczamy na nasze wnętrza. Urządzanie stało się jedną z ulubionych, pandemicznych rozrywek.

 
Dla wielu z nas zmiany w naszych mieszkaniach okazały się koniecznością. Epidemia sprawiła, że musieliśmy inaczej podzielić się przestrzenią. Dzisiaj w naszych domach nie tylko spijmy i odpoczywamy po pracy, ale też pracujemy, uczymy się i uprawiamy sport. Musieliśmy znaleźć miejsce na domowe biura oraz wydzielić przestrzeń do nauki zdalnej dla naszych dzieci. Rodzinne uroczystości świętujemy w mieszkaniach, zamiast w wynajętych restauracjach. Jogę czy pilates uprawiamy w domu, a nie w salach sportowych. Do tych wszystkich aktywności potrzebowaliśmy zmian, innej aranżacji przestrzeni i sprytnych, funkcjonalnych mebli. Takich, które oszczędzają przestrzeń i potrafią zmieniać swoje funkcje, np. zamykanych biurek, półkotapczanów czy rozkładanych stołów, przy których mogą pracować oboje rodzice.

 Kupujemy online

Pandemia zmieniła też podejście konsumentów do zakupów w sieci. Polacy stali się bardziej świadomymi klientami, lepiej poznali świat zakupów online, i co najważniejsze, przestali się go bać. Firmy natomiast robią wszystko, aby konsument wchodząc do sklepu internetowego otrzymał kompletne i wyczerpujące informacje o produkcie. To skutkuje tym, że konsumenci coraz chętniej kupują online rzeczy, które wcześniej koniecznie chcieli zobaczyć i dotknąć na żywo, jeszcze przed zakupem. Ogromną popularnością cieszą się wszelkie internetowe poradniki i webinary pokazujące remont od a do z. Tematyka jest najróżniejsza – od tego jak samodzielnie położyć i pomalować płytki w łazience, do tego jak ustawić meble, aby optymalnie wykorzystać przestrzeń.

Dostępne na żywo

Na zainteresowanie wnętrzami miało też wpływ to, że stacjonarne sklepy budowlane i meblowe były otwarte przez niemal cały ubiegły rok. Oczywiście działały w rygorze sanitarnym, co nie przeszkodziło chętnym w intensywnym odwiedzaniu galerii i salonów meblowych.

To wszystko sprawiło że branża designu, mimo ograniczeń, nie zwolniła tempa. Projektanci przenieśli się do świata wirtualnego, spotkania zamieniły się w telekonferencje, a targi designu w wydarzenia online. Designerzy wytrwale poszukują inspiracji, a firmy po prosu zmieniają podejście do prezentacji swoich nowości i wprowadzania ich na rynek. Nowości cały czas powstają, pojawiają się też nowe trendy. Czasem tylko przeciążone produkcje nie mają mocy, aby szybko i sprawnie wdrożyć nowe produkty do sprzedaży.

 

Pin It on Pinterest

Share This