REGULAMIN

§ 1
INFORMACJE OGÓLNE

1. Sklep internetowy działający pod adresem www.lenartmeble.pl prowadzony jest przez Pana Kamila Lenarta, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą lenart24 Kamil Lenart z siedzibą w Mroczeniu (63-604), Mroczeń 65a, NIP: 6191991156, REGON: 521686497, zarejestrowanego w CEiDG.
2. Korzystanie ze sklepu internetowego działającego pod adresem www.lenartmeble.pl możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Kupujący, następujących minimalnych wymagań technicznych:
1) komputer PC lub inne urządzenie z dostępem do Internetu
2) dostęp do Internetu
3) przeglądarka internetowa, np. Firefox, Internet Explorer, Safari lub Google Chrome
4) aktywne konto e-mail
3. Akceptując niniejszy Regulamin, Kupujący zgłasza żądanie wystawiania faktury potwierdzającej zawarcie umowy sprzedaży – zgodnie z art. 106b ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz wyraża zgodę na otrzymywanie żądanej faktury w postaci elektronicznej. Faktura w postaci elektronicznej będzie przesyłana Kupującemu na wskazany przez Kupującego adres e-mail bądź udostępniona pod linkiem umożliwiającym jej pobranie lub udostępniona na indywidulanym koncie klienta utworzonym na stronie sklepu internetowego www.lenartmeble.pl.
4. Akceptacja niniejszego Regulaminu oznacza uzgodnienie warunków terminu obniżenia podstawy opodatkowania VAT – w dacie wystawienia faktury korygującej, w związku z uwzględnionym zwrotem towaru, zgodnie z dyspozycją art. 29a ust. 13 ustawy o ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
5. Aktualna treść regulaminu dostępna jest na stronie internetowej pod adresem www.lenartmeble.pl.

§ 2
DEFINICJE I DANE KONTATKOWE

1. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
2. Konsument – konsument w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks cywilny.
3. Konto – funkcja/usługa świadczona drogą elektroniczną, dzięki której Kupujący może złożyć zamówienie internetowe w sklepie internetowym pod adresem www.lenartmeble.pl, z zastrzeżeniem § 1 ust. 2 Regulaminu.
4. Kupujący – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany albo Przedsiębiorca kupujący Produkty Sprzedawcy za pośrednictwem sklepu internetowego www.lenartmeble.pl.
5. Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
6. Przedsiębiorca – osoba fizyczna nie będąca Przedsiębiorcą uprzywilejowanym, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą, a także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, zawierający ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą.
7. Kupujący uprzywilejowany – Konsument i Przedsiębiorca uprzywilejowany.
8. Regulamin – niniejszy REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO LENARTMEBLE.
9. Sprzedawca – Kamil Lenart, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą lenart24 Kamil Lenart z siedzibą w Mroczeniu (63-604), Mroczeń 65a, NIP: 6191991156, REGON: 521686497, zarejestrowany w CEiDG.
10. Produkt/y – meble i akcesoria meblowe oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę.
11. Kontakt ze Sprzedawcą:
a) Adres pocztowy: Mroczeń (63-604), Mroczeń 65a, Polska;
b) Adres e-mail: showroom@lenartmeble.pl
c) Kontakt telefoniczny: +48 62 791 29 51.

§ 3
ZASADY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ I DOSTAWA

1. Sklep internetowy www.lenartmeble.pl umożliwia Kupującemu składanie zamówień (ofert zakupu) Produktów dostępnych w sklepie internetowym www.lenartmeble.pl i zawierania umów sprzedaży na odległość oraz uzyskanie informacji o Produktach dostępnych w ww. sklepie internetowym.
2. Wszelkie informacje dotyczące Produktów, w tym w szczególności katalogi, foldery, broszury, inne materiały informacyjne lub reklamowe, a także informacje zawarte na stronie www.lenartmeble.pl kierowane przez Sprzedawcę do Kupujących i potencjalnych klientów nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa, a są wyłącznie zaproszeniem do rozpoczęcia negocjacji.
3. Sklep internetowy przyjmuje zamówienia poprzez stronę www.lenartmeble.pl, telefonicznie pod numerem wskazanym na stronie www.lenartmeble.pl, za pośrednictwem poczty email z domeną lenartmeble.pl oraz poprzez formularz kontaktowy zamieszczony na stronie www.lenartmeble.pl. Zamówienia realizowane są w kolejności ich składania.
4. Złożenie zamówienia nie jest równoznaczne z jego przyjęciem przez Sprzedawcę.
5. Za moment przyjęcia zamówienia uważa się przekazanie Kupującemu informacji o
nadaniu statusu „przyjęto do realizacji” lub „przekazano do wysyłki”, z zastrzeżeniem ust. 8 poniżej.
6. Kupujący oświadcza, iż przed zawarciem ze Sprzedawcą umowy kupna – sprzedaży zapoznał się z niniejszym Regulaminem oraz akceptuje jego postanowienia.
7. Składanie zamówień następuje poprzez wskazanie Produktu, wypełnienie formularza danych osobowych, wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, akceptację postanowień Regulaminu oraz potwierdzenie zamówienia na stronie internetowej sklepu www.lenartmeble.pl.
8. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca przesyła na podany przez Kupującego w formularzu adres email potwierdzenie rejestracji zamówienia, a w drugiej kolejności potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji, które jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty złożonej przez Kupującego, z zastrzeżeniem ust. 5 powyżej.
9. Za Produkty zamówione Kupujący powinien zapłacić, przed wydaniem Produktu, przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy za pośrednictwem systemu: zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy; za pomocą Płatności Shoper – bezpieczne płatności online realizowane przez operatora Blue Media S.A.; kartami płatniczymi:
* Visa,
* Visa Electron,
* Mastercard,
* MasterCard Electronic,
* Maestro
w złotych polskich. Sprzedawca może ustalić z Kupującym inne, szczególne warunki i formy płatności. W takim przypadku obowiązują warunki i formy płatności wskazane w zamówieniu potwierdzonym przez Sprzedawcę jako przyjęte do realizacji i spełnienia wszelkich dodatkowych wymogów związanych z uzgodnionymi warunkami lub formą płatności (m.in. sprzedaż na raty).

Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
10. W przypadku wybrania sposobu płatności – przelewem lub kartą kredytową, Kupujący powinien uiścić cenę niezwłocznie.
11. Dostawa Produktów następuje za pośrednictwem wybranej firmy kurierskiej, na wskazany przez Kupującego w zamówieniu adres w terminie do 28 dni roboczych od dnia zaksięgowania płatności. Koszty transportu ponosi Klient. Towary są dostarczane wyłącznie na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej.
12. Na czas otrzymania przesyłki składa się:
1) czas realizacji zamówienia (czas ten liczony jest od momentu złożenia zamówienia do momentu przekazania towaru przewoźnikowi lub operatorowi pocztowemu i obejmuje m.in. kompletowanie towaru, wystawienie dokumentu sprzedaży, ewentualną zapłatę ceny, spakowanie paczki i przygotowanie towaru do wysyłki; czas realizacji zamówienia nie obejmuje natomiast czasu dostawy przesyłki po przekazaniu jej przewoźnikowi lub operatorowi pocztowemu, na który to czas wskazano w pkt 2) poniżej),
2) czas dostawy, zależny od wybranego sposobu dostarczenia.
13. Przy każdym Produkcie dostępnym w sklepie www.lenartmeble.pl, w okienku 'Dostępność produktu’, obok aktualnego stanu magazynowego, pojawia się także informacja o przewidywanym czasie realizacji zamówienia.
14. Jeżeli nie ustalono inaczej, Sprzedawca wydaje towar nie później niż 30 (trzydzieści) dni od dnia zawarcia umowy (przyjęcia oferty przez Sprzedawcę).
15. Sprzedawca sprzedaje Produkty wyłącznie nowe i bez wad.
16. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił Produkty o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla Produktu o najdłuższym terminie.
17. Na stronie internetowej www.lenartmeble.pl Sprzedawca wskazuje w sposób wyraźny jasne i czytelne informacje o ewentualnych ograniczeniach dotyczących dostarczania Produktów i akceptowanych sposobach płatności.
18. Najpóźniej w chwili wyrażenia przez Kupującego uprzywilejowanego woli związania się umową kupna – sprzedaży, co następuje w momencie złożenia zamówienia, Sprzedawca wykonuje obowiązki informacyjne wskazane art. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, a w szczególności przekazuje informacje dotyczące głównych cech świadczenia, oznaczenia Sprzedawcy, łącznej ceny, prawa odstąpienia od umowy, trybu postępowania reklamacyjnego i gwarancji, terminu dostawy.
19. Bezpośrednio przed złożeniem zamówienia Sprzedawca dostarcza Kupującemu informacje o głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z Kupującym, łącznej cenie za Produkt wraz z podatkami, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi kurierskie, jeżeli takie wystąpią.
20. Sprzedawca informuje Kupującego w momencie składania zamówienia o obowiązku dokonania zapłaty, poprzez konieczność wyraźnego potwierdzenia przez niego, iż ma świadomość dokonywania zakupu z obowiązkiem zapłaty, co następuje poprzez kliknięcie przycisku „Potwierdź zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub innego o zbliżonej treści.
21. Kupujący wyraża zgodę na przesłanie przez Sprzedawcę faktur VAT i faktur korygujących drogą elektroniczną bez podpisu wystawcy na podany przy składaniu zamówienia adres e–mail.
22. Jeżeli Sprzedawca nie może zrealizować zamówienia z tego powodu, że przedmiot świadczenia nie jest dostępny, to zawiadamia o tym Kupującego na podany przy złożeniu zamówienia adres e–mail lub telefonicznie i zwraca uiszczone należności niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 14 dni od zawarcia umowy.

W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego” albo „Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami
23. Ceny Produktów wskazywane przez Sprzedawcę są cenami brutto (zawierają podatek VAT) oraz wyrażone są w złotych polskich.

24. Po wysłaniu przez Sprzedawcę zakupionych Produktów, Kupujący otrzyma wiadomość e-mail z dołączonym dokumentem sprzedaży (fakturą lub rachunkiem/paragonem) wraz z warunkami udzielonej gwarancji, a dla wybranych Produktów także dokument gwarancyjny producenta. W przypadku braku któregokolwiek z tych dokumentów należy zgłosić takie zdarzenie w celu uzupełnienia braków. Dokument sprzedaży będzie zawierać informacje o zamówieniu, adresie dostawy, sposobie płatności i cenie.
25. Po otrzymaniu przesyłki Kupujący winien dokładnie sprawdzić stan opakowania i jego zawartość. W razie stwierdzenia ewentualnych ubytków lub uszkodzeń Kupujący powinien dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, Sprzedawca zaleca sporządzić protokół szkodowy, z zastrzeżeniem § 6 Regulaminu.
§ 4
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY – ZWROT PRODUKTU PRZEZ KONSUMENTA

1. Kupującemu uprzywilejowanemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, bez podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego oświadczenia na piśmie w ciągu 14 (czternastu) dni od dnia objęcia Produktów będących przedmiotem zamówienia w posiadanie przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. W przypadku umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części.
2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Kupującego uprzywilejowanego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
2) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w ust. 1 powyżej, nie przysługuje w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
4. Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, z zastrzeżeniem ust. 5 poniżej. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
6. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy winno być złożone na piśmie i przesłane na adres Sprzedawcy: Pan Kamil Lenart, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą lenart24 Kamil Lenart z siedzibą w Mroczeniu (63-604), Mroczeń 65a, NIP: 6191991156, REGON: 521686497, lub za pomocą poczty elektronicznej na adres: showroom@lenartmeble.pl.
7. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
8. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
9. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
10. Kupujący uprzywilejowany korzystający z prawa odstąpienia od umowy ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, z zastrzeżeniem ust. 10 poniżej, jednak nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
11. Produkt należy przesłać na adres: Mroczeń 65a, 63-604 Mroczeń wraz z fakturą VAT lub innym dokumentem potwierdzającym nabycie Produktu od Sprzedawcy za pośrednictwem sprzedaży internetowej.
12. Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
13. Jeśli Produkt ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą/kurierem, Kupujący uprzywilejowany będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. O szacowanej wysokości tych kosztów Kupujący uprzywilejowany zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie Produktu w ramach jego sprzedaży internetowej lub podczas składania zamówienia.
14. Kupujący uprzywilejowany ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
15.
§ 5
REKLAMACJE I GWARANCJE

1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanej (rękojmia). Zasady odpowiedzialności w ramach rękojmi regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
2. Sprzedawca udziela Kupującemu gwarancji na sprawne działanie Produktu wyszczególnionego na dokumencie sprzedaży. Okres gwarancji wskazany jest w dokumencie specyfikacji gwarancji (wyrażony w postaci xx, gdzie xx to liczba miesięcy) oraz liczy się od daty sprzedaży Produktu.
3. W przypadku wystąpienia wady Produktu Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego Produktu na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
4. Gwarancja na towar sprzedany nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego względem Sprzedawcy wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
5. Reklamacje Produktów zamawianych w ramach sprzedaży internetowej mogą być składane na adres pocztowy lub elektroniczny Sprzedawcy showroom@lenartmeble.pl. Złożenie reklamacji może nastąpić za pomocą formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie internetowej pod adresem: www.lenartmeble.pl.
6. Zgłaszając wadę Produktu Kupujący określa, czy dochodzi swoich roszczeń z tytułu gwarancji czy rękojmi. Jeżeli Kupujący jest Konsumentem/Przedsiębiorcą uprzywilejowanym i nie dokonał ww. wyboru, Sprzedawca rozpatruje reklamację w oparciu o zasady dotyczące rękojmi.
7. Obowiązkiem gwaranta jest naprawienie wadliwej rzeczy, a w zależności od decyzji serwisu wymiana lub zwrot ceny.
8. Gwarancja obowiązuje tylko na terenie Polski.
9. Uprawnienia Kupującego z tytułu udzielonej gwarancji wygasają automatycznie:
1) po upływie okresu gwarancji;
2) w przypadku dokonania jakichkolwiek zmian, modyfikacji, uzupełniania lub wymiany Produktu lub którejkolwiek z jego części przez Kupującego lub podmiot inny niż Sprzedawca;
3) w przypadku eksploatacji Produktu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem oraz wskazówkami Sprzedawcy będącego producentem Produktu;
4) w przypadku braku odpowiedniej konserwacji Produktu, zgodnie ze wskazówkami Sprzedawcy będącego producentem Produktu.
10. w przypadku, gdy w toku analizy zasadności reklamacji i oględzin wadliwego Produktu lub jego części, Sprzedawca stwierdzi, iż naruszono warunki udzielonej gwarancji, w szczególności Produkt lub jego części zostały zmodyfikowane w zakresie właściwości fizycznych lub prawnych, poinformuje o tym Kupującego, zwracając Kupującemu wadliwy Produkt na jego koszt i ryzyko, a Kupujący zobowiązany jest do pokrycia poniesionych przez Sprzedawcę kosztów.
11. Sprzedawca ustosunkuje się do zgłoszonych reklamacji w ciągu 14 (czternastu) dni od dnia ich zgłoszenia, jak również poinformuje Kupującego o dalszym trybie postępowania.
12. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym – z zastrzeżeniem postanowień ust. 13 i dalszych poniżej:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
b) przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
c) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
d) żądać usunięcia wady.
13. Sprzedawca ma prawo odmówić spełnienia żądania Kupującego w ramach roszczeń z tytułu rękojmi, jeżeli żądanie jest niemożliwe do zrealizowania albo wymagałoby nadmiernych kosztów. W takich sytuacjach Sprzedawca zaproponuje Kupującemu inne rozwiązanie.
14. Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Kupującym uprzywilejowanym, w granicach prawem dopuszczonych, jest ograniczona do kwoty zamówienia złożonego przez Kupującego oraz do 1 (jednego) roku od wydania Produktu.
15. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi w stosunku do Kupującego uprzywilejowanego jest, w granicach prawem dopuszczonych, ograniczona do kwoty zamówienia złożonego przez Kupującego uprzywilejowanego oraz do 2 (dwóch) lat od wydania Produktu.
16. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego Produktu do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego Produktu, w przypadku Kupującego uprzywilejowanego – na koszt Sprzedawcy, na adres Mroczeń 65a, 63-604 Mroczeń. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Kupującego uprzywilejowanego byłoby nadmiernie utrudnione, obowiązany jest on udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym się on znajduje.
17. W razie naprawy Produktu lub jego wymiany na nowy Sprzedawca dokonuje zwrotu poniesionych przez Kupującego niezbędnych kosztów, w tym kosztów dostarczenia Produktu do Sprzedawcy, niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od uznania reklamacji.
18. W razie złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny, Sprzedawca zwraca uiszczoną przez Kupującego cenę sprzedaży Produktu oraz koszty przesyłki Produktu do Kupującego, poniesione koszty dostarczenia/zwrotu Produktu do Sprzedawcy, jeżeli wystąpiły oraz inne uzasadnione i niezbędne koszty związane z reklamacją niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od uznania reklamacji.
19. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący zgodzi się na inne rozwiązanie.
20. Jeśli na Produkt została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie Produktu w sklepie internetowym Sprzedawcy. W takim przypadku Sprzedawca wydaje Kupującemu wraz z Produktem dokument gwarancyjny, zawierający podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę i adres gwaranta, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej.
21. Jeżeli Produkt nie zostanie odebrany po zakończeniu procedury reklamacyjnej, Sprzedawca wzywa Kupującego na piśmie do odbioru Produktu w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania wezwania. Po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca jest uprawniony do naliczania opłaty za bezumowne przechowywanie Produktu. Opłata ta wynosi 5% średniej miesięcznej ceny wynajmu 1m2 powierzchni magazynowej w miejscowości jego przechowywania za każdy 1m2 zajętej przez Produkt powierzchni magazynowej. Opłata naliczana jest proporcjonalnie do liczby dni przechowywania Produktu.
§ 6
TRANSPORT – USZKODZENIA TOWARU
1. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Produktu kurier ma obowiązek na miejscu wypełnić protokół szkodowy.
2. Obowiązkiem kuriera jest posiadanie protokołu szkodowego.
3. Przed podpisaniem protokołu szkodowego należy go uważnie przeczytać i zwrócić szczególną uwagę na zgodność zawartych w nim informacji ze stanem rzeczywistym paczki (uszkodzenie opakowania, oznaczenia ostrzegawcze).
4. W przypadku odmowy przyjęcia przesyłki z powodu uszkodzenia należy to wyraźnie zaznaczyć na liście przewozowym.

§ 7
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH – RODO
1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania z serwisu/sklepu internetowej sprzedaży Produktów Sprzedawcy jest Sprzedawca: Kamil Lenart, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą lenart24 Kamil Lenart z siedzibą w Mroczeniu (63-604), Mroczeń 65a, NIP: 6191991156, REGON: 521686497, zarejestrowany w CEiDG.
2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: www.lenartmeble.pl – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
3. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w ramach sprzedaży internetowej Produktów Sprzedawcy, jest realizacja zamówień, z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
a) umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b) ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
c) prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
4. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Kupującego w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania z Kupującym i wykonywania umów sprzedaży Produktów zakupionych w ramach sprzedaży internetowej oraz w celach marketingowych.
5. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy sprzedaży.
6. Dane Kupującego podane w związku z zakupami internetowymi Produktów Sprzedawcy w ramach sklepu internetowego www.lenartmeble.pl będą przetwarzane do momentu, w którym:
a) przestanie obowiązywać umowa sprzedaży zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
b) na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
c) ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową sprzedaży internetowej;
d) zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy,
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
7. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) ich sprostowania,
c) usunięcia,
d) ograniczenia przetwarzania,
e) przeniesienia danych do innego administratora,
f) wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
8. Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych podanych przez niego w toku rejestracji, korzystania z platformy sprzedaży sklepu internetowego www.lenartmeble.pl, a w szczególności w czasie dokonywania zakupów Produktów Sprzedawcy w tym sklepie internetowym.

§ 8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie w szczególności przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 287, Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 685, Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 344, Ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego, tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1805.
2. Regulamin obowiązuje od dnia 01.07.2022 r. i może być przez Sprzedawcę zmieniony z ważnych przyczyn, tj.:
a) wydania przez sąd powszechny orzeczenia lub wydania przez organ państwowy decyzji skutkującej koniecznością zmiany Regulaminu,
b) zmiany przepisów prawnych w zakresie działalności prowadzonej przez Sprzedawcę,
c) istotnej zmiany sytuacji rynkowej w zakresie działalności prowadzonej przez Sprzedawcę,
d) poprawy przez Sprzedawcę bezpieczeństwa, funkcjonalności lub poziomu ochrony danych osobowych.
3. Zmiana Regulaminu obowiązuje w terminie podanym przez Sprzedawcę, nie wcześniej jednak niż w przeciągu 10 (dziesięciu) dni od dnia udostępnienia informacji o jego zmianie pod adresem www.lenartmeble.pl wraz z ujednoliconym tekstem Regulaminu.
4. Zamówienia na Produkty złożone przed wejściem w życie nowego Regulaminu podlegają zasadom określonym w dotychczasowym Regulaminie. Zmiana Regulaminu nie wpływa na prawa i obowiązki stron umowy internetowej sprzedaży Produktów ukształtowane przed wejściem w życie tej zmiany. Dla związania Kupującego zmienionym Regulaminem wymagana jest akceptacja jak przy pierwszej rejestracji; brak akceptacji jest równoznaczny z rozwiązaniem umowy.
5. Aktualna treść Regulaminu jest dostępna pod adresem: www.lenartmeble.pl.
6. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, Dz. U z 2016 r. poz. 1823.
7. W kontaktach z Kupującym, Sprzedawca korzysta z urządzeń służących do porozumiewania się na odległość (w tym e-mail, telefon, fax, czat).
8. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w odniesieniu do sprzedaży hurtowej, w uzasadnionym przypadku, w szczególności z uwagi na konieczność zapewnienia równego dostępu Kupujących do Produktów o ograniczonej dostępności oraz biorąc pod uwagę zerwane łańcuchy dostaw, Sprzedawca może odmówić podmiotowi niebędącemu Kupującym uprzywilejowanym sprzedaży określonego Produktu.
9. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną informujemy, że umieszczanie przez Kupującego na stronie internetowej naszego sklepu jakichkolwiek informacji o charakterze bezprawnym lub informacji naruszających dobre obyczaje, jest zakazane.
10. Wszelkie spory mogące powstać pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.

Wypełnij prawdziwymi danymi formularz zwrotu dostępny tutaj
Formularz reklamacyjny tutaj

Bluemedia
0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu